Activitati curriculare

2012/11/23 - CERC PEDAGOGIC


Clasa Pregătitoare B
Prof. înv. prim. Cucoş Oana Diana
Data: 23.XI.2012
Tema proiectului: „Interdisciplinaritatea Matematică – Comunicare în limba română/ Muzică şi mişcare/ Arte vizuale şi lucru manual
Tema zilei: Situaţii de grupare
Discipline:
Ø  Matematică şi explorarea mediului înconjurător
Ø  Comunicare în limba română
Ø  Arte vizuale şi lucru manual
Ø  Muzică şi mişcare
Durata: 35 minute de curs + 10 minute de activităţi liber-alese, recreative
Locul desfăşurării: Sala de clasă
Competenţe specifice:
       MEM  – 1.1 - Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10;
            MEM – 1.4 - Identificarea cardinalului unei mulţimi la care s-au adăugat 1-2 elemente;
            MEM – 3.1 – Manifestarea interesului pentru crearea unor probleme simple de adunare cu 1-2 unităţi, în concentrul 0-5, prin explorarea unor contexte concrete;
       MEM – 5.1 – Sortarea/ clasificarea pe baza unui criteriu dat;
            MEM – 5.2 – Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare cu 1-2 unităţi în concentrul 0-5, cu ajutorul obiectelor
    CLR – 1.1 – Sesizarea semnificaţiei globale a unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
    CLR – 1.2 – Recunoaşterea unor detalii dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
    CLR – 1.3 – Identificarea cuvintelor din enunţuri scurte, rostite clar şi rar;
    CLR – 1.5 – Manifestarea curiozităţii faţă de receptarea semnificaţiei mesajelor orale, în contexte de comunicare cunoscute;
*     AVLM – 2.2 - Manifestarea liberă a ideilor şi trăirilor personale, apelând la vorme simple de exprimare specifice artelor;
*     AVLM – 2.6 – Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de vârstă în care se asociază elemente de exprimare vizuală, muzicală, verbală, kinestezică;
    MM – 2.1 – Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text
    MM – 3.4 – Participarea la serbări şi la proiecte integrate, sugerate de profesor.
Elemente de joc: Mişcarea, aplauzele, surpriza, recompensele.
Strategii didactice:
Metode şi procedee: conversaţia, explicaţia, exerciţiul, problematizarea, jocul didactic, cântarea colectivă, activitatea în grup, analiza,.
Mijloace de realizare:  Marionetele Împăratul cel Bun şi Prinţesa Luminiţa, sistem audio si cântece de numeraţie, culegere de ghicitori, planşe cu literele mari de tipar A, M, U, R, N – realizate împreună cu copiii, jocul didactic „Matematijoaca” cu planşe şi jetoane, caietul de Matematică si explorarea mediului, jocul didactic  „Bingo – Numerele până la 5” cu planşe şi jetoane, cartoane colorate, hârtie creponată colorată, perforaţii de hârtie (animale, insecte, plante, stele), baton lipici solid, medalii aurii.  
Forma de organizare: pe grupuri, individual, frontal.


































2012/12/04 - Elemente de constructie a comunicarii: - LITERELE MARI DE TIPAR

Ce pot face doua maini dibace? ... ALFABETARE MULTICOLORE!

Elemente de constructie a comunicarii:
- LITERELE MARI DE TIPAR
 
C.G. - Redactarea de mesaje simple in diverse situatii de comunicare
C.S. 4.1. - Reproducerea unor mesaje simple, in contexte uzuale de comunicare
C.S. 4.2. -  Trasarea elementelor grafice si a contururilor literelor, folosind resurse variate (scrierea pe banca folosind alfabetarul; scrierea pe foaie velina, folosind instrumente diferite de scris(carioca, reioane colorate) si culori diferite)















Expozitia cu finalitatile activitatii educative

2012/12/12 - Decoratiuni - Bradutul de Craciun




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu